My Favorite Book — Beyond the Book

Justyna Deszcz-Tryhubczak and Mateusz Marecki have conducted a pilot study of teen readers’ reflection on their own reading experiences (in opposition to interpretation) of literature and their attitudes to new technologies and media enabling multimodal interactions with texts. During the introductory meeting, the participants—30 students from “Primus” primary school in Wroclaw under the supervision of Ms. Marta Hożewska—talked about their reading preferences and discussed the results of the study of Polish teen readers prepared by Dr. Zofia Zasacka from the Educational Research Institute in Warsaw. Then the students were asked to write about what they see as the most interesting aspects of reading their favorite books and design on paper examples of apps aimed at developing multimodal interactions with these texts. This pilot study will be followed by a more extended one within the COST programme E-Read: Evolution of reading in the age of digitisation (http://www.cost.eu/COST_Actions/isch/Actions/IS1404).

W maju br. dr Justyna Deszcz-Tryhubczak i mgr Mateusz  Marecki przeprowadzili pilotażowe badanie pt. „Moja ulubiona książka – ‘poza książką’”, mające na celu uzyskanie informacji o autorefleksji młodych czytelników na temat aspektów własnego doświadczenia czytania (w przeciwieństwie do interpretacji) literatury pięknej oraz o ich stosunku do najnowszych technologii umożliwiających interakcję z tekstem. W badaniu wzięło udział 30 uczniów szkoły Podstawowej i Gimnazjum Fundacji „Primus” we Wrocławiu pod opieką Pani Mgr Marty Hożewskiej. Podczas wstępnego spotkania uczniowie opowiadali o swoich preferencjach czytelniczych oraz ustosunkowali się do wyników najnowszego badania czytelnictwa dzieci i młodzieży, opublikowanego przez dr Zofię Zasacką z Instytutu Badań Edukacyjnych w minionym roku. Następnie każdy z uczniów przygotował pisemną wypowiedź o najciekawszych aspektach odbioru ulubionej lektury oraz zaprojektował przykładowe aplikacje na dotykowe urządzenia mobilne, mające na celu umożliwienie pogłębionej wielowymiarowej interakcji z tekstem. Po opracowaniu wyników zostanie podjęta próba przeprowadzenia szerszego projektu, a jego rezultaty stanowić będą element badań prowadzonych w ramach ogólnoeuropejskiego programu E-Read: Evolution of reading in the age of digitisation (http://www.cost.eu/COST_Actions/isch/Actions/IS1404).

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s